Hektiskt värre...

Oj oj. Förra veckan var en av mina absolut hektiska veckor. Många möten och flänga till både Åmål och Ed. Kan även hända att det blir lite förändringar på arbetsfronten. Men tiden får utvisa det. Ingen idé att bekymra sig för mycket. Såg ett citat för en tid sen och det stämmer verkligen.  ATT OROA SIG ÄR SOM ATT GUNGA GUNGSTOL. DU HÅLLER DIG SYSSELSATT MEN KOMMER INGENSTANS 😊 Tål att tänka på. Ska ta ut min pension Juni 2017 och önskar att det rullar på fram tills dess.       I Torsdags 22:a åkte jag till Göteborg och mötte Berit på tågstationen. Hon har ingen mobil vilket jag inte fattar. Skulle aldrig klara mig utan. Är ju tryggt att ha med sig om det händer något. Vi hittade i alla fall varandra som tur var. Sen gick vi och åt på en mysig irländsk pub. Sen skulle vi försöka hitta till hotellet. Som tur är så fick vi god hjälp av de trevliga göteborgarna. Hotellet var helt okay för det priset. Lite långt från Rondo men det gick ju spårvagn. På kvällen begav vi oss med spänning till After Darkschow. Vilket bara kan sammanfattas med. Fantastiskt bra. Vilken glädje, musik. Ja allt. Fem stjärnor av fem. Christer Lindarw. Vilken fantastisk person. I vår kommer After Dark till Uppsala. Då ska vi dit jajamän.
Väldigt dålig och mörk bild. Men ett minne från våran kväll på Rondo 2016.                                                                                   Hem på natten i spårvagn. Sov ganska bra. Men så är det ju när man inte är hemma. På morgonen bjöds det på en magnifik frukostbuffe. Man orkar ju inte äta så mycket bara. Efter det så åkte vi in till Göteborg och gick på Göteborgs Trädgård. Vädret var dessutom väldigt skönt
Mycket utblommat. Men fortfarande väldigt vackert.                     Sen vidare mot ett bra matställe innan Berit skulle med tåget. Vi hade tur och fann ett väldigt mysigt ställe som även hade fisk som vi ville ha. Sen hej då och stora kramen. Jag åkte vidare mot Mölnlycke. Där bjöds det på hemmagjord pizza. Mums..Leia har lärt sig cykla. Farmors duktiga flicka
Sååå stolt lite tjej.
Lille Albin på sin trehjuling. Så söt..                                        Dagen därpå fick jag följa med till S mamma o pappa i vackra Ulricehamn. Hade aldrig varit där. Så vacker stad. Vi bjöds på supergod lunch o middag. Vi gick en tur runt strandpromenaden och i stan. Affärsgatan påminde om Visbys gata tycker jag. Samma känsla.
Vilket underbart stationshus..                                                         Vi var hemma till kvällen rejält trötta. På morgonen därpå smög jag upp i ottan tidigt när alla sov till tågstationen. Tack för att jag fick följa med J o S. Det uppskattade jag verkligen. Hundvakten blev jätteglad för flaskan som han fick.

Skön Fredag!

En utav Teddys underbara foton från Sep 2016
Vaknade av att solen kom in genom fönstret. Annie puffade på matten och tyckte att nu får du verkligen kliva upp och gå ut och morronrasta oss...Jag förstår inte. Är så trött på mornarna. Och även på dagen. Måste vara att det börjar bli höst kanske.? I Måndags fyllde J år och jag ville ju förstås ner och gratta. Som tur var så fick jag hundpassning också. Jag o B hade lagt ihop till en smörgåstårta som S hämtade ut på vägen hem. Den var verkligen god. Hämtade mina juveler på förskolan så fort jag kom fram. Så roligt att hämta dom för de blir så glada när jag kommer❤️❤️

Dagen var väldigt varm. Så vi var i lekparken ett bra tag.                 I dag Fredag kommer F hem till oss. J har studiedag i dag. Tycker inte ens skolan knabbt har börjat förräns det är ledigt igen. I helgen blir det lugnt. Kanske jag o F åker in till stan och går på bio. Finns en film som heter Livet utan dig som jag vill se. Har läst boken. En tårdrypande historia men kan vara skönt att gråta ibland med. Nästa vecka blir hektiskt värre. Ett möte i Åmål på Måndag. Ett möte i Ed på Onsdag. På Torsdag ska jag ocJ Berit slå klackarna i taket på Rondo Göteborg. Vi ska se Christer Lindarws sista Drag Show This It Is. Sen ska jag följa med J o S till Ulricehamn. Ska bli jättetrevligt. Men oj så trött jag kommer bli. Tar på en gammel tant..Sen får det bli lugna gatan ett tag. Ska passa Apollo så B kan åka till Sälen och hälsa på. Önskar er en fin och ljus helg.
Så ser det ut hos hundvakten när matten är ute o flänger. De ser verkligen ut att trivas. Och då mår jag bra 💜💜

September...

September är kommen. Den riktiga höstmånaden. Jag och Annie hemma från vårat lilla äventyr i fjällen. Får väl säga att allt gick väldigt bra med resor m.m. Största paniken var när jag inte hittade mitt tåg till Bålsta i Hallsberg. Men tack o lov så har man ju mål i mun. Annie skötte sig exelplariskt. Hon verkar inte ha något problem med att resa. Framme hos lillebror så bjöds det på god mat o dryck. Annie fick träffa lilla Molly som är en väldigt söt liten Bichon Frise på två år. Själv var jag helt slut och stupade till sängs. Fick låna E rum nere i källaren. Bra med egen ingång. Tidigt nästa morgon drog vi iväg mot Hede. Lång resväg med det gick bra. Vi fick stanna ett par ggr och rasta både oss och Annie. I Hede handlade vi proviant för helgen. Huset var supermysigt och vacker omgivning. Tyvärr så stormade det på fjället så vi fick gardera oss med mössa och långkallingar. Men det allra viktigaste..Att få ha kvalitetstid med lillebror. Så tacksam och glad för detta. På hemvägen så hälsade vi på Lill-Babs i Järvsö. Vi fikade på hennes fik och besökte Museet. Helt slut på kvällen. På Måndagen kom mamma och vi gjorde en shopping i Bålsta City. Riktigt trevligt. Vi åt god sallad med dryck. Dagen efter var det dags att bege sig hemåt till Forshaga. Annie var nog glad att komma hem till sitt tror jag. Tåget gick i tid som tur var. Bytet i Hallsberg var krångligt eftersom man måste ta rulltrappan till andra sidan av spåren. Det kunde jag ju inte med Annie så jag fick leta efter en trappa. Herrejisses jag var alldeles slut..Tack för att jag fick komma Anders. En minnesvärd resa ❤️
Nu är vi i alla fall hemma. I går vilade vi i stort sett hela dagen. Men idag så tog vi oss ut en sväng.
Måste även berätta att vi hade besök av Annies bror Casper med husse o matte för ett tag sedan. Blev en mycket trevlig dag. Gammematten fick trimma honom för oj vilken päls han hade. Som ett lejon. Annie ville mest sitta och gosa med M. Casper är väldigt lik sin pappa Diesel.
Även ett besök hos mina gullungar har hunnits med. Jag hade köpt nya höstjackor åt Leia o Albin. Vi hade som vanligt en fin dag. Snart fyller pappa J år. Och då kommer Farmor tillbaka ❤️

Lovisa i sin fina pippiklänning som Farmor hittade på stan.
Mina sötnosar hemma hos Farmor och myser